26.11.2015

TimoCom Messenger är här

Ett stort steg för TimoCom, ett större steg för branschen

(1)

Erkrath, 26.11.2015 – Föreställ dig ett typiskt transport- och logistikföretag. Tänker ni då ännu idag också på telefonlur, block, penna och speditionsadressbok? Leverantören av Europas största transportplattform tänker nämnligen på något annat: tangentbord, bildskärm, mus, chattfönster – saker som förenklar hela arbetsförloppet och framför allt affärskommunikationen på ett professionellt och säkert sätt. Ur denna tanke uppstod det nya kommunikationsverktyget för branschen – TimoCom Messenger. Denna "nykomling" på transportplattformen står nu utan extra kostnad till de 100 000 användarnas förfogande och kan en hel del mer än att bara chatta.

Bättre förhandling, snabbare avslut, bestående arkivering
Med införandet av Messenger revolutioneras hela affärskommunikationen för TimoComs användare. Nu har du möjligheten att välja ett erbjudande från fraktbörsen TC Truck&Cargo® och med endast ett klick starta en chatt med aktuell affärspartner. Det sparar massor av tid när affärer ska göras. Så snart en förhandling slutförts och båda sidorna enats kan chattkonversationen rörande rättsligt bindande uppgörelser antingen sparas lokalt som PDF eller skrivas ut. Och säkerhetsmässigt är inte att förglömma: Till skillnad från offentligt tillgängliga chattprogram kan kunderna alltid vara säkra på att de har med en verklig kund att göra när de kommunicerar via TimoCom Messenger. Varje ny kund kontrolleras nämligen noga innan han/hon över huvud taget ges åtkomst till transportplattformen.

Utöver chatten som är avsedd för samtal kring erbjudanden har IT-företaget med säte i Erkrath, Tyskland, även tillhandahållit en allmän chattfunktion som är avsedd för samtal kring annat än rena affärer: "Bra kontakter är A och O. Med den allmänna chattfunktionen kan våra användare nu enkelt bygga upp ett nätverk med utvalda partners och hålla kontakt via Messenger. Enklare än så blir det inte att vårda sina affärskontakter", säger TimoComs talesperson Marcel Frings. Och fördelarna slutar inte där: Användare av transportplattformen kan även använda den allmänna chatten som kommunikationsmedel kollegor emellan inom det egna företaget för snabbt informationsutbyte, såvida även dessa har en TimoCom-licens.

 

Reagera dygnet runt på affärsmöjligheter

Snabb reaktion och omedelbar tillgänglighet spelar en stor roll i transportvärlden. Användarna kan därför även använda Messenger mobilt, på flera olika enheter. För att göra detta behöver du bara logga in med ditt TimoCom-konto via Transportbarometer-appen. Alla dina kontakter och chattsamtal kommer automatiskt att synkroniseras. "En enhetsövergripande Messenger är fördelaktig när våra användare framför allt efter avslutad affär är mobila i fraktbörsen. Oavsett om det gäller att göra klart affärer inför nästa dag eller att skaffa sig en överblick i förväg. Med vår Messenger kan användarna få aktuell information om konversationerna på både den stationära datorn och mobila enheter", förklarar Marcel Frings.

 

Nu gör alltså den första TimoCom Messenger sitt intåg i transport- och logistikbranschen och revolutionerar arbetet för användarna. Detta innebär: 100 000 användare. En TimoCom Community. Sammankopplade överallt.

Ladda ner pressmeddelande
Till toppen av sidan