Er enkla lösning för obetalda fakturor

När förfallodatum för en faktura passerats kan TIMOCOMS inkassotjänst backa upp och hjälpa er att kräva in pengarna.

I egenskap av neutral förmedlare är vår rådgivning individuell för varje fall och leder i ett stort antal fall till att utestående fordringar betalas in. TIMOCOMs advokat Alexander Oebel och hans team har en framgångskvot på 86 %.

Över hela Europa förmedlar vi vår inkassotjänst på 27 språk. När er samarbetspartner är sen med en betalning kan ni lita på kompetent och tillförlitlig hjälp från TIMOCOMs inkassoteam. Våra kunders ärenden hanteras snabbt, till förmånligt pris och utan att dras till domstol så att ett dröjsmål inte blir en tvist. Hederlighet och förståelse gör att era affärsrelationer kan bibehållas. Den internationella inkassotjänsten är en ärlig och konsekvent partner för er vid fordringshanteringen.

Vänd er till vår inkassotjänst

86%

Framgångskvot 2019

Detta erbjuder TIMOCOMs inkassotjänst:

  • Ge oss uppdraget enkelt och bekvämt online
  • Verksamma sedan 2003 med officiellt myndighetstillstånd
  • Kompetent rådgivning och stöd vid indrivning av er fordran
  • Verksam på 27 språk i hela Europa
  • Snabb och diplomatisk lösning i fordringshanteringen
  • Framgångsrik i över 86% av alla fall

Så ger du ert uppdrag till TIMOCOMs inkassotjänst:

Skicka ifyllt formulär till: inkasso@timocom.com eller per fax till +49 211 88 26 58 00

Vårt internationella inkassoteam kontaktar er och tar över ärendet.

Vi erbjuder en . Utöver grundpriset på 20 euro följer övriga avgifter fordringens storlek. Dessa följer tyska lagstadgade ramar för avgifter. Beräkna den resultatbaserade avgiften med några få steg innan du skickar iväg uppdraget.

Avgiftsberäknare

Välj först den aktuella valutan och ange sedan summan på din fordran.

0 €

FAQ Inkasso International – TIMOCOM

Ladda ner uppdragsformuläret här och skicka det ifyllt per e-post till oss på inkasso@timocom.com oller per fax till +49 211 88 26 58 00. Vi tar sedan kontakt med er, eller så ringer ni oss direkt på +49 211 88 26 68 00.

Ja, inkassotjänsten står endast till förfogande för TIMOCOMs befintliga kunder. Om ni ännu inte ingått något avtal, kan ni registrera er här.

Nej. Vårt team hjälper er även gärna med utestående fordringar som inte uppstått via vårt Smart Logistics System. Skicka ert inkassofall till oss.

Under 2019 var vi framgångsrika i över 86 % av fallen.

Vi tar ut en administrationsavgift på 20,00 €. Endast i de fall där vi lyckas kräva in den utestående fordran tar vi ut ytterligare en premie för vårt inkassoarbete som beror på hur hög fordran är. Denna resultatbaserade premie följer den lagstadgade tyska arvodesramen och kan räknas ut på förhand i vår avgiftskalkylator..

Principiellt gäller de lagstadgade principerna avseende skada till följd av sena betalningar enligt EU-direktiv 2011/7/EU. De ska leda till att obetalda fakturor betalas snabbare. Sedan detta direktiv trädde i kraft i EU-länderna gäller nya rättigheter och skyldigheter vid sena betalningar. För fordringsägare och gäldenärer innebär det följande:

Fakturor till företagare förfaller automatiskt efter 30 dagar. Betalningsfrister på mer än 60 dagar är endast tillåtna i undantagsfall. Om det ändå skulle leda till en försenad betalning kan fordringsägaren kräva gäldenären på särskilda kostnader för indrivningen av sin fordran samt dröjsmålsränta.
I indrivningskostnaderna kan egna påminnelsekostnader som uppstått på grund av den sena betalningen ingå samt även kostnader för inkasso, en advokat eller påminnelser. För fordringsägare innebär detta att de kan låta gäldenären ersätta dem för inkassokostnaderna. Till de ersättningbara kostnaderna räknas även den avgift som uppkommer när indrivning av den utestående fordran lyckas. Det innebär att fordringsägaren kan begära av gäldenären att samtliga inkassokostnader, grundavgiften inklusive den resultatbaserade premien, ska ersättas när betalningen är försenad och gäldenären är skyldig att betala denna.

Det är viktigt att notera att dessa regler endast gäller för fakturor

  • som gäller en avtalad prestation, alltså inte för till exempel skador eller dubbla betalningar,
  • att försenad betalning kan bevisas och
  • att gäldenären är bosatt inom EU.

En påminnelse eller jämförbart betalningskrav från fordringsägaren krävs inte längre, men kan utfärdas på frivillig basis och är fortfarande mycket meningsfull och tillrådlig för att undvika att ärendet leder till inkasso.

Vårt inkassoteam arbetar åt dig i hela Europa och vår tjänst erbjuds på följande språk:

  • Bulgariska (BG)
  • Danska (DA)
  • Tyska (DE)
  • Engelska (EN)
  • Finska (FI)
  • Franska (FR)
  • Grekiska (EL)
  • Italienska (IT)
  • Kroatiska (HR)
  • Lettiska (LV)
  • Litauiska (LT)
  • Makedonska (MK)
  • Nederländska (NL)
  • Norska (NO)
  • Polska (PL)
  • Portugisiska (PT)
  • Rumänska (RO)
  • Ryska (RU)
  • Svenska (SV)
  • Serbiska (SR)
  • Slovakiska (SK)
  • Slovenska (SL)
  • Spanska (ES)
  • Tjeckiska (CS)
  • Turkiska (TR)
  • Ukrainska (UA)
  • Ungerska (HU)

Ja, vårt inkassoteam arbetar internationellt, framförallt i Europa. Inkassofall i utlandet är inget problem för oss.

Vid konkurs ställs den betalningsskyldiges förmögenhet i regel under konkursdomstolens eller en extern konkursförvaltares förvaltning. Dessa förvaltar fordringarna och fördelar återstående tillgångar. På så sätt säkerställer man att inte bara de fordringsägare som är närmare den betalningsskyldige premieras, utan att alla blir så likvärdigt behandlade som möjligt.

Varje stat har ett särskilt förfarande där man som fordringsägare anmäler sin fordran. Vi rekommenderar att man omedelbart anmäler sin fordran till konkursförvaltaren för att beaktas som fordringsägare i rättsfallet och inte riskerar att minska det kvarvarande beloppet ytterligare genom rättegångskostnader.

Det är vårt mål att stötta fordringsägarna med att driva igenom sina rättmätiga fordringar. Vid flaskhalsar hos en betalningsskyldig kan man t.ex. komma överens om avbetalning så att frodringsägaren trots allt får sina pengar. Samtidigt säkerställer TIMOCOM för sina kunder i Smart Logistics System att det inte uppkommer fler skulder.

Om en användare vägrar betala utan att ange särskilda skäl så strider detta mot TIMOCOMs kvalitetskriterier. Då får man inte lov att finnas kvar i nätverket med kontrollerade kunder.

Till toppen av sidan

Jag godkänner att cookies från den här sidan används till analys, personifierat innehåll och reklam. Vill du veta mer