10.08.2017

TimoCom-appen finns nu i TomTom Bridge-enheter

Lastbilschaufförer loggar in i Europas största transportplattform direkt från TomTom Bridge

Erkrath, Tyskland, 20.7.2017 - Sedan juni är TimoCom-appen standard i TomTom Bridge, den professionella förarterminalen från navigationssystemstillverkaren TomTom. Därmed kan lastbilschaufförer som är TimoCom-användare logga in i TimoCom-plattformen direkt från sin TomTom Bridge-enhet och på så sätt även på språng hitta passande frakt eller erbjuda ledigt lastutrymme.

Transportplattform som digital app ombord

Alla som är ute och kör mycket i sitt jobb känner till svårigheten att inte riktigt kunna förvalta och avsluta jobben. Detta gäller särskilt för lastbilsförare som ju ligger ute på vägarna större delen av sin arbetstid. En viktig koppling mellan föraren och kontoret samt mellan föraren och kunden fixar den professionella förarterminalen TomTom Bridge. Utöver TomToms lastbilsnavigering och trafikinformation i realtid på alla rutter innehåller dessa Android-baserade enheter även mobila affärsprogram. Ett av dessa program är TimoCom, Europas största transportplattform. Genom detta kan användarna snabbt och enkelt planera om. Även ute på vägarna hittar de enkelt och bekvämt transportuppdrag i hela Europa eller lägger flexibelt ut sitt lediga lastutrymme i transportplattformen. Den integrerade appen är framför allt praktisk för de som kör ensamma eftersom de alltid kan säkra retur- eller extralast. "Det besparar TimoCom-användarna mycket tid. Förarna behöver dessutom inte längre plocka fram sin privata mobil för att kontrollera fraktuppdrag, och har med TomTom Bridge både navigation och TimoCom-appen samt alla andra program på ett ställe", förklarar Andrea Di Domizio, Solutions Manager på TimoCom.

TomTom Bridge – perfekt kombination av navigation och affärsprogram

Programmet från TimoCom höjer enligt Klaus Burgstaller även värdet på hårdvaran från TomTom Bridge: "TomTom Bridge-förarterminalerna erbjuder mycket mer än navigation eller kartmaterial. Tack vare de integrerade funktionerna från TimoCom, såsom att kunna lägga in sin lediga kapacitet samt att kunna göra fraktsökningar så underlättas våra kunders arbetsvardag betydligt och anpassas efter deras behov. Och just detta är vårt mål – att gemensamt utveckla teknologier som alla drar nytta av."

Från början av juli 2017 kommer användare av TimoComs transportplattform även att kunna förvalta ordrar via mobil åtkomst. Det nya programmet TC Transport Order® digitaliserar transportuppdrag och gör det möjligt för affärsparterna att sköta affärerna direkt i TimoCom-plattformen. Detta kommer att underlätta kommunikation och sammankoppling ytterligare för både speditörer, åkerier och transportköpare.