Hela processen i Smart Logistics System

Du sköter dina transportuppdrag med dina affärspartners direkt i TIMOCOMs system. Tack vare en digital process kommunicerar du snabbt och sparar dessutom tid när du lägger in information om ditt transportuppdrag. Eftersom alla uppdrag automatiskt översätts till respektive språk finns det inga språkbarriärer och inte heller här någon tidsförlust. Ytterligare en fördel är den överskådliga visningen jämfört med andra kommunikationskanaler, som till exempel e-post.

Med TIMOCOM får du dessutom en hög datasäkerhet. All information förblir intern respektive skyddas mot åtkomst från obehöriga. Alla servrar finns i Tyskland, vilket gör att tyska dataskyddslagar gäller. Ingen information lämnar landet.

Vill du använda uppdragsförvaltningen för transportuppdrag? Vi hjälper gärna till!

Dina fördelar:

  • Optimera din kommunikation med en genomgående digital uppdragsprocess
  • Hög säkerhet genom juridiskt bindande avtalsdokument
  • Övervinn språkbarriärer genom att skicka avtalsdokument som automatiskt översätts till din affärspartners språk
  • Gör dina transportuppdrag mer personliga med er företagslogga och era egna transportrelevanta dokument
  • Dra nytta av tidsbesparing genom att du lägger upp mallar för återkommande transportuppdrag
  • Fatta framtida affärsbeslut baserat på din personliga statistik
  • Öka din effektivitet genom att använda gränssnittet Transportuppdrag och koppla ihop detta med ert TA-system.

Digital uppdragsprocess

Båda affärspartners har möjlighet att överskådligt förvalta sina transportuppdrag och har hela tiden exakt överblick över uppdragens status – digitalt på en central plats.

TIMOCOM-Smart-App-Transport-orders-01

TIMOCOM-Smart-App-Transport-orders-Quick-data-collection-02

Skynda på processerna

Snabb inmatning gör att du kan spara mycket tid, detta tack vare integrationen mellan vår fraktbörs och applikationen transportförfrågningar. Även våra kopierings- och mallfunktioner samt intelligenta autoifyllningsfunktioner gör att du snabbt kan lägga in alla uppgifter för dina transportuppdrag på ett enkelt sätt.

Förenkla utvärderingen

Analysera affärsvillkoren och siffrorna med hjälp av våra analysfunktioner, som kan anpassas utifrån dina behov. På så sätt kan du få fram siffror för framtida affärer.

TIMOCOM-Smart-App-Transport-orders-Prepare-evaluations-and-analyses-smartly-03

TIMOCOM-Smart-App-Transport-orders-Shipment-tracking-04

Kontrollera transportförloppet

Tack vare våra funktioner är det enkelt att följa alla försändelser. Båda affärspartners behåller alltid en överblick över transportuppdragens framsteg och kan på så sätt minska kommunikationsmängden.

Optimera dina affärsprocesser med digitala transportuppdrag!

Som uppdragsgivare tilldelar du transportuppdrag digitalt till din affärspartner i TIMOCOMs system.

Som uppdragstagare reagerar du på transportuppdrag direkt i TIMOCOMs system genom att du accepterar eller avböjer.

Hosted-In-Germany

Vi är extra försiktiga med dina uppgifter! Därför innehar TIMOCOM kvalitetsmärkningen "Hosted in Germany". Våra användares uppgifter lagras i Tyskland och är därmed underkastade tysk lag – och framför allt den tyska dataskyddslagen som är en av de strängaste i Europa.

Dra nytta av Transportuppdrag i Smart Logistics System.

Kostnadsfri testperiod

Har du frågor? Vi hjälper gärna till:

Till toppen av sidan