
Förvalta transportuppdrag centralt och digitalt
Skapa transportuppdrag från externa uppdragsgivare centralt
Använd uppdragsspårning genom sammankoppling av GPS-sändare och transportuppdrag
Arkivera dina transportuppdrag: Vi erbjuder 10 års lagring
Hela processen i Smart Logistics System
Du sköter dina transportuppdrag med dina affärspartners direkt i TIMOCOMs system. Tack vare en digital process kommunicerar du snabbt och sparar dessutom tid när du lägger in uppgifter. Eftersom alla uppdrag automatiskt översätts till respektive språk finns det inga spårkbarriärer och inte heller här någon tidsförlust. Ytterligare en fördel är den överskådliga visningen jämfört med andra kommunikationskanaler, som till exempel e-post.
Med TIMOCOM får du dessutom en hög datasäkerhet. Alla information förblir intern respektive skyddas mot åtkomst från obehöriga. Alla servrar finns i Tyskland, vilket gör att tyska dataskyddslagar gäller. Ingen data lämnar landet.
Vill du använda uppdragsförvaltningen för transportförfrågningar? Vi hjälper gärna till!
Kontakta oss nu!
Dina fördelar:
Snabb kommunikation tack vare digital hantering
Bindande avtalsdokument för båda parter
Transportuppdrag på respektive lands språk
Anpassa dina transportuppdrag med företagslogotyp, dokument och ordernummergenerator
Använd mallar för återkommande transportuppdrag
Använd statistik för framtida affärsbeslut
Hantera transportuppdrag digitalt
Båda affärspartners har möjlighet att överskådligt förvalta sina transportuppdrag och har hela tiden exakt överblick över uppdragens status - digitalt på en central plats.

Spara tid på smart sätt
Snabb uppgiftsregistrering gör att du kan spara mycket tid. Orsakerna: en nära integration med vår fraktbörs och transportförfrågan. Även våra kopierings- och mallfunktioner samt intelligenta autoifyllningsfunktioner gör att du snabbt kan lägga in alla uppgifter för dina transportuppdrag.

Skapa utvärderingar och analyser på smart sätt
Analysera dina affärsrelationer och -siffror med våra utvärderingsfunktioner som kan anpassas individuellt efter dina behov. På så sätt kan du få fram siffror för framtida affärer.

En god överblick
Tack vare våra funktioner är det enkelt att följa försändelser. Båda affärspartners behåller alltid en överblick över transportuppdragens framsteg och kan på så sätt minska kommunikationsmängden.

Så säger våra kunder

”Med TIMOCOMs system sparar vi upp till 60 procent tid vid uppdragstilldelningen. Med hjälp av formuläret kan vi sedan fylla i all information och enkelt skicka till vår samarbetspartner. Vi väntar inte på några e-postmeddelanden med brevhuvuden eller försäkringsbekräftelser, utan gör allt direkt online." >> Läs success story (PDF)

”Vi arbetar betydligt snabbare med att hantera och skapa uppdrag. Och den absoluta fördelen för oss är att vi med TIMOCOM System har en säker lagringplats för alla våra fraktuppdrag och att vi därigenom placerar alla data på en central plats för revisionen.” >> Läs success story (PDF)
Optimera dina affärsprocesser med digitala transportuppdrag!
Som uppdragsgivare tilldelar du transportuppdrag digitalt till din affärspartner i TIMOCOMs system.
Som uppdragstagare reagerar du på transportuppdrag direkt i TIMOCOMs system genom att du accepterar eller avböjer.

Vi är extra försiktiga med dina uppgifter! Därför innehar TIMOCOM kvalitetsmärkningen "Hosted in Germany". Våra användares uppgifter lagras i Tyskland och är därmed underkastade tysk lag - och framför allt den tyska dataskyddslagen som är en av de strängaste i Europa.