
Hantera transportförfrågningar enkelt och digitalt
Spara processkostnader och tid tack vare digitala transportförfrågningar
Gör uppdragsöverenskommelser utan extra kommunikationsmedel
Använd prisuppgiftsinformation från affärspartners om dagsprisuppgifter i realtid
Vi har den digitala lösningen för dina transportförfrågningar
Du skapar transportförfrågningar med all viktig information om din frakt och får sedan prisförslag från upp till 50 av dina affärskontakter som du själv aktivt väljer ut.
Med nivåindelade mottagargrupper kan du nu själv skapa olika mottagargrupper som efter hand informeras utifrån en tidsplan som du bestämt. I slutändan kan du även publicera ditt frakterbjudande automatiskt i applikationen Frakter så att alla användare i TIMOCOMs nätverk kan se det.
Jämför sedan de erbjudna priserna och välj med ett klick den passande leverantören. Med detta klick får alla övriga leverantörer ett avslag och din transportförfrågan kan automatiskt överföras till ett transportuppdrag som innehåller informationen från din transportförfrågan och som du skickar till din leverantör i TIMOCOMs system.
När leverantören slutligen accepterar uppdraget skapas ett avtalsdokument som är bindande för båda parter. Sedan förvaltar du dina försändelser digitalt och behåller på så sätt alltid en exakt överblick.
Du hanterar dina transportförfrågningar med dina affärspartners direkt i Smart Logistics System och förvaltar dem där centralt.
Dina fördelar:
Transportförfrågningar på respektive lands språk
Använd mallar för återkommande uppdrag
Använd statistik för framtida affärsbeslut
Få e-post om mottagna transportförfrågningar
Gör digitala transportförfrågningar
En överskådligt utformad mall möjliggör en snabb och bekväm inmatning av alla relevanta data och all information om transportförfrågan.

Skicka förfrågan till leverantörer
Spara tid genom att skicka förfrågan till upp till 50 av dina utvalda leverantörer, en grupp som du på förhand skapat som en specifik mottagargrupp.

Behåll överblicken
När du skickat en transportförfrågan till din valda affärspartner flyttas denna automatiskt till ”Aktiva” i översikten. Där visas alla pågående transportförfrågningar.

Detaljer kring applikationen
Hur den digitala uppdragshanteringen fungerar exakt förklarar vi enkelt i vår TIMOCOM Update Pool. Titta in där när du vill läsa mer om vilka applikationer som finns i Smart Logistics System.

Så säger våra kunder om applikationen Transportförfrågningar

Success Story & Video >Med TIMOCOMs system sparar vi upp till 60 procent tid vid uppdragstilldelningen. Med hjälp av formuläret kan vi sedan fylla i all information och enkelt skicka till vår samarbetspartner. Vi väntar inte på några e-postmeddelanden med olika dokument eller försäkringsbekräftelser, utan gör allt direkt online.”

Success Story & Video >”Vi arbetar betydligt snabbare med att hantera och skapa uppdrag. Och den absoluta fördelen för oss är att vi med TIMOCOMs system har en säker lagringplats för alla våra fraktuppdrag och att vi därigenom placerar alla data på en central plats för revisionen.”
Optimera dina affärsprocesser med digitala transportförfrågningar.
Som uppdragsgivare får du snabbare information om tillgänglighet och prisuppgifter när du digitalt riktar dina transportförfrågningar till flera affärspartners samtidigt.
Som uppdragstagare kan du öka din omsättning genom att du lämnar anbud på mottagna transportförfrågningar På så sätt ökar du dina chanser till lukrativa extraaffärer.

Vi är extra försiktiga med dina uppgifter! Därför innehar TIMOCOM kvalitetsmärkningen "Hosted in Germany". Våra användares uppgifter lagras i Tyskland och är därmed underkastade tysk lag – och framför allt den tyska dataskyddslagen som är en av de strängaste i Europa.
Dra nytta av Transportförfrågningar i Smart Logistics System.
Kostnadsfri testperiodHar du frågor? Vi hjälper gärna till: