16.09.2016

TimoCom integrerar den 200:e telematikleverantören

Trackinglösningen i transportplattformen byggs ut kontinuerligt

Erkrath, Tyskland, 16.09.2016 – Tre år efter att ruttplaneringen och körkostnadsberäkningen utvidgats med trackingfunktionen aktiverar TimoCom med Webbase den 200:e telematiksystemsleverantören. Därmed kommer IT-leverantören ytterligare ett stort steg närmare målet att erbjuda alla europeiska kunder en möjlighet att kontrollera status för sina fordon i transportplattformen och snabbt och enkelt föra vidare informationen till uppdragsgivaren.

Permanent utbyggnad av trackingfunktionen

Ett stort antal av TimoComs kunder använder redan trackingfunktionen för att erbjuda uppdragsgivaren transparens vad gäller lastbilens och lastens position. Tack vare denna funktion behöver man inte längre ringa någon för att ta reda på denna information.

Precis som TimoCom Tracking ska det totala utbudet i Europas största transportplattform kontinuerligt utvecklas under de kommande åren.

"Tracking är utöver vår företagskatalog och Messenger-funktionen en möjlighet att nätverka ytterligare inom transportplattformen och att göra logistikkedjan mer transparent", menar TimoComs Company Spokesman Marcel Frings. "När nu "Industri 4.0" är på tapeten är det vår största angelägenhet att vidareutveckla digitaliseringen och att lansera framåtblickande projekt som gynnar våra kunder. En intressant ansats är t.ex. att förse kunderna med telematikdata från olika system i det program som de föredrar."

Grunden till detta har IT-leverantören redan skapat med gott resultat genom sitt breda programurval och ett ständigt växande antal integrerade telematikleverantörer.