08.05.2019

TIMOCOM på transport logistic 2019 i München

TIMOCOM presenterar nya höjdpunkter

(1)

Erkrath, Tskland, 08.05.2019 – När logistikvärlden träffas från 4–7 juni på transport logistic 2019 är IT-företaget TIMOCOM på plats i München med sitt motto för årets mässa ”One system. One network. One future”. Besökarna på den världsledan mässan hittar i hall A5 vid monter 317/418 den behovsspecifika systemstartsidan, de senaste funktionerna i våra Smart Apps och ett tvåvägsgränssnitt för transportuppdrag.

”One system. One network. One future.”

Mässan transport logistic blir platsen för en världspremiär. Denna möjlighet nyttjar TIMOCOM och presenterar i en exklusiv förhandsvisning bland annat sin helt omarbetade systemstartsida. För de över 130 000 användarna innebär det att de intuitivt och strukturerat kan använda exakt de Smart Apps i systemet som de behöver för sin transportprocess.

I tid till mässans start utvidgar TIMOCOM dessutom sin Smart App Transportförfrågningar med en funktion, med vilken uppdragsgivaren kan definiera olika mottagargrupper. Dessa grupper får sedan automatiskt förfrågan med start i den minsta gruppen (favoritleverantörer) och sedan stegvis vidare upp till den största (alla leverantörer i systemet). Det sparar tid och gör de dagliga processerna betydligt snabbare.

Vad digitaliseringen beträffar så är gränssnitt en nyckelteknologi i den europeiska logistiken. Därför har TIMOCOM tillsammans med namnkunniga partners som Cargoclix och Krone Telematics, via Smart API:s tracking och fraktbörsen det gemensamma målet att göra logistikprocessen mer effektiv i hela Europa. Detta drar både gränssnittspartners och deras kunder nytta av genom att till exempel använda GPS-data eller aktivt föreslå frakterbjudanden.

Årets mässhöjdpunkter avrundas med tvåvägsgränssnittet Smart API, med vilket uppdragsgivare når över 43 000 potentiella affärspartners. Det sker via det välbekanta användargränssnittet i det egna logistikprogrammet som är sammankopplat marknadsplatsen. TIMOCOM fick för denna nyhet fem gränssnittspartners i Doll + Leiber, Lavid Software, Transdata, C-Informationssysteme och Logistiqo som drar nytta av mervärdet och redan befinner sig i den inledande fasen.

Först i september förra året aviserade IT-företaget från Erkrath, Tyskland, sin strategiska nya front inom ramen för IAA Nutzfahrzeuge 2018. Nu går man in i nästa spännande fas som är fullt av möjligheter. ”I år är vi extra spända på transport logistic i München. Vi är övertygade om att vi med våra nyheter på app- och gränssnittsfronten tar ytterligare ett viktigt steg mot Augmented Logistics”, säger TIMOCOM:s talesperson Gunnar Gburek.

Ladda ner pressmeddelande
Till toppen av sidan