22.08.2018

Mässan IAA Commercial Vehicles: TIMOCOM visar upp sig med ny strategisk positionering och märkesidentitet

Nya IT-lösningar för bättre synlighet och sammankoppling av transportkedjan

(1)

Erkrath/Hannover, Tyskland, 22.08.2018 – Europas ledande IT- och dataspecialist för logistik, TIMOCOM, visar upp sig på IAA Commercial Vehicles 2018 i Hannover (från 20-27/09) med ett avsevärt omarbetat yttre och nya IT-lösningar som möjliggör bättre synlighet och sammankoppling i transportkedjan för användarna.

”Vi både banar väg för och ledsagar företag som tillsammans med TIMOCOM vill utnyttja möjligheterna med digitalisering på ett intelligent, enkelt och säkert sätt”, förklarar Company Spokesman, Gunnar Gburek.

Digital transformation som ny rutin

”Virtuella lösningar har för längesedan blivit en motor i transportvärlden”, säger TIMOCOM Company Spokesman, Gunnar Gburek, inför den ledande mässan för mobilitet, transport och logistik. Många steg i den logistiska processkedjan är digitaliserade idag – från förberedelserna inför affären till utfärdande av fraktföljesedeln. ”Vi arbetar med nästa utvecklingssteg och skapar milstolpar för framtidens logistikvardag när den digitala transformationen inte längre är ett projekt, utan en ny naturlig rutin”, säger Gburek.

Drygt två årtionden efter starten för IT-företaget från Erkrath som gjorde sig känt med sin fraktbörs har TIMOCOM alltmer utvecklats till systemleverantör för digital styrning och hantering av godstrafiktransporter. ”Vi både banar väg för och ledsagar företag som tillsammans med TIMOCOM vill utnyttja möjligheterna med digitalisering på ett intelligent, enkelt och säkert sätt”, förklarar Gburek.

 

Koppla samman data- och godsströmmar på nytt sätt

Med upp till 750 000 internationella lastrums- och frakterbjudanden och över 100 000 spårbara lastbilar erbjuder TIMOCOM inte bara åtkomst till Europas största fraktbörs, utan även alla fördelar med sammankoppling inom en unik logistikgemenskap.

TIMOCOM har inte bara innovativa logistik-applikationer och vidareutvecklade lösningar på IAA (hall 13/monter C29), med vilka reella och virtuella världar kan kopplas samman på nytt sätt via data- och godsströmmar. Även företagets företagslogotyp och hela yttre framtoning presenteras för första gången i Hannover i ny design för allmänheten.

Ladda ner pressmeddelande
Till toppen av sidan