Snyggt sammankopplat: TimoCom får ".connect-Award 2015" av TomTom Telematics

Kunder till TimoCom och TomTom Telematics drar nytta av ett gemensamt gränssnitt

TimoCom får ".connect-Award 2015" av TomTom Telematics

Erkrath, 17-12-2015 - TomTom Telematics, en av de ledande leverantörerna av telematiklösningar i världen, har delat ut .connect-Award 2015 till TimoCom, Europas största transportplattform. Utmärkelsen i kategorin "International Partner of the Year" premierar den väl utbredda användningen av gränssnittet mellan TimoComs trackingplattform TC eMap och plattformen WEBFLEET för fordonsparkshantering.

För gemensamma kunder ger kopplingen en avgörande fördel: Inget växlande behövs längre mellan TimoCom och TomTom Telematics.

Sedan i år delar telematikexperterna TomTom ut utmärkelser till partnerföretag som ger ett verkligt mervärde för gemensamma kunder. Så även när det gäller TimoCom. Enligt Senior Sales Engineer Thomas Greaney på TomTom Telematics är fördelen med det gemensamma gränsnittet tydlig: "Användare av vår plattform WEBFLEET för fordonsparkshantering kan logga in med sina användaruppgifter i TC eMap och på så sätt direkt i TimoComs program få full koll över var deras fordon befinner sig. På så sätt behöver de inte längre växla mellan WEBFLEET och TimoCom."

Ytterligare ett stort plus är integreringen av TimoCom transportbarometer-app i programvaran på TomTom Telematics förarterminaler. Tack vare TimoComs app får fraktförarna åtkomst till transportplattformen även när de är ute på vägarna och kan t.ex. söka efter laster direkt från sin navigationslösning eller snabbt erbjuda sin lastrumskapacitet. "Detta innebär fler transportaffärer och fullastade fordon. Genom färre tomkörningar blir det även mindre belastning på miljön", säger TimoComs Chief Representative Marcel Frings.