Utmärkelse: Transportupphandlingar online med TimoCom

TC eBid® erhåller BMEnet Gütesiegel igen

Erkrath, 27.05.2015 – Den europeiska plattformen för transportupphandlingar, TC eBid® erhåller från BMEnet GmbH (Gesellschaft des Bundesverbandes Materialwirtschaft, Einkauf und Logistik e.V.) utmärkelsen "Transportinköp" ("Frachteneinkauf"). För tredje året i rad har TC eBid® framgångsrikt klarat av kvalitetskontrollen från branschorganisationen. Därför är nu TimoCom Soft- und Hardware GmbH ett certifierat företag i kategorin "Programvara och plattform". Med plattformen för transportupphandlingar har transportköpande företag, speditörer och transportörer möjligheten att komma överens om regelmässiga transporter i hela Europa.

TC eBid® online-verktygetför ökad effektivitet
I TC eBid® lägger produktion- och handelsföretag samt speditörer in långfristiga transportuppdrag för transport av partiella och fulla laster.  Med upphandlingsmjukvaran når ni potentiellt 33.000 aktiva och kontrollerade transportleverantörer från hela Europa. Via TC eBid® har TimoCom-kunder chans till ytterligare affärsmöjligheter, större planeringssäkerhet och kan nyttja alla fordon på ett optimalt sätt. Dessutom kan brist på lastutrymme undvikas.  Online-plattformen ger dessutom bättre ekonomi och effektivitet i transportbranschen.

BMEnet Gütesiegel
BMEnet GmbH delar efter godkänd kvalitetskontroll, ut en kvalitetsstämpel för programvaror och plattformar.  Provet grundar sig på standardiserade och neutrala kriterier med klart definierade krav. Med den framgångsrika certifieringen lyckas kvalitetsstämpeln skapa förtroende i valet av mjukvarutillverkare.