Tysk-fransk dubbel

TimoCom och Dimotrans – en fortsatt succé

TimoCom och Dimotrans – en fortsatt succé

Lyon/Düsseldorf, 2013-06-07. Den mångsidiga transport- och logistikgruppen Dimotrans – en av Frankrikes största internationella transportaktörer – vill utvidga sin framtida marknadsposition ytterligare med hjälp av fraktbörsleverantören TimoCom. Dessa partners meddelade i april att de tänker fortsätta samt intensifiera sitt europeiska samarbete.

Dimotrans-koncernen som grundades 1980 är sedan 2005 kund hos TimoCom och utför transporter med både partilaster och fulla laster världen över. Utöver kontor i hemlandet finns det även filialer i Bulgarien, Ungern, Polen, Rumänien och i Asien.

Tack vare fraktbörsen kan användarna använda sig av en stor europeisk leverantörspool. För Marco Fusco, European Network Director hos fransmännen, ligger den huvudsakliga fördelen i att man undviker tomkörningar inom internationella relationer: "Våra användare drar nytta av en stor europeisk transportföretagspool som gör det möjligt för oss att transportera våra varor över hela Europa. TimoCom är en perfekt partner för oss, eftersom de modersmålstalande medarbetarna är ett stort stöd med sina omfattande transportkunkaper, både ute på vägarna och i det dagliga planeringsarbetet."

En avgörande fördel ser Fusco även i extrafunktionerna, t.ex. branschregistret TC Profile® och rutt- och kalkylprogrammet TC eMap®, som båda ingår i fraktbörsen. "Våra användare kan tack vare TC eMap® på enklare sätt kontrollera hur höga transportkostnaderna blir från A till B eller kontrollera sin nya affärspartners identitet med hjälp av funktionen TC Profile®. Och skulle det någon gång finnas anledning att tvivla på affärspartnerns identitet hjälper tjänsten TimoCom Identify oss vidare, säger Fusco.

För TimoComs Chief Representative Marcel Frings är Dimotrans-koncernen en verklig förebild som representerar det växande engagemanget bland franska transportföretag, vilka får allt större fotfäste på den internationella marknaden: "Medan fransmännen tidigare snarare koncentrerade sig på andra fraktbörser för sina internationella affärer ser vi att franska transportföretag nu allt oftare väljer TimoCom. Avgörande faktorer för detta val är de internationella frakt- och lastrumserbjudandena, den nya lagerbörsen samt de många vidareutvecklingarna av transportplattformarna."