TimoComs Trackingsystem gör dina affärer säkrare och mer effektiva

Överblick på alla vägar

Den nya versionen av TC eMap® är modernare, trevligare och mer överskådlig

Düsseldorf, Tyskland, 2013-04-30. Som tidigare meddelats lanserar TimoCom i början på juni en ny version av TC eMap®. Nu kan vi berätta om en ny, användbar spårningsfunktion och en rad andra användbara finesser. Den nya produkten kommer presenteras på Transport Logistic-mässan i München. Men redan nu är de första bilderna på programmet publicerade.

Den nya versionen av TC eMap® är modernare, trevligare och mer överskådlig. Det är inte heller så konstigt, eftersom man nu kan visa tio eller ännu fler fordon med olika spårningssystem samtidigt på kartan. Just detta är en av de mest innovativa funktionerna i den nya TimoCom-produkten – Möjligheten att spåra och låta spåra fordon, oberoende av vilken leverantör ni har till era telematiktjänster. För att enklare kunna identifiera varje enskilt fordon kan man ge GPS-sändarna ett unikt namn. Dessa visas dels i en översikt och dessutom i en ruta på kartan som visar vart fordonet befinner sig. När man klickar på fordonet i översiktslistan visas de inlagda kontaktuppgifterna. Vid behov kan man enkelt ta kontakt med föraren.

Trackingfunktion till en stor del av marknaden
Nu kan vi även berätta mer om vilken typ och hur många olika telematiksystem som kan användas med lösningen. Inledningsvis kommer omkring tjugo av de vanligaste tillverkarna i Europa att vara tillgängliga i TC eMap®. Men det är bara början: "Till att börja med samarbetar vi med de vanligaste telematikleverantörerna. Men det betyder inte att vi sätter stopp där. Om det finns kunder som använder ett annat system än dem vi redan har integrerat i TC eMap®, är det bara att höra av sig till oss. Vi tar då kontakt med leverantören för att så snart som möjligt se till att produkten kan användas med TimoComs spårningsfunktion", säger Marcel Frings, Chief Representative på TimoCom.
Eftersom spårningslösningen är tillverkaroberoende är TC eMap® intressant även för mindre tjänsteleverantörer och transportföretag. Även om man växlar mellan många olika uppdragsgivare kan dessa enkelt spåras i TC eMap®. På så sätt sänder tjänsteleverantörerna ut en signal till sina uppdragsgivare om att de är tillförlitiga och med förtroende kan anlitas för att transportera varor från A till B. "För övrigt kan uppdragsgivarna redan innan de tar kontakt med samarbetspartnern se om det aktuella transportföretaget har tillgång till spårningsbara fordon", avslöjar Marcel Frings. "När tjänsteleverantörerna lägger in fordon i systemet kan de nämligen särskilt lyfta fram att deras fordon är tillgängliga för spårning i TC eMap®."

Befintliga och beprövade funktioner i TC eMap®behåller vi såklart
Förutom den nya spårningslösningen finns även fortsättningsvis kostnadskalkyl och ruttplanering i TC eMap®. På så sätt kan användaren snabbt, enkelt och direkt från ett frakterbjudande på transportbörsen TC Truck&Cargo® få fram vilken sträcka som ska köras. Dessutom visas aktuell trafikinformation direkt i ruttplaneringen hos TC eMap® . Det innebär att man kan man se om vald sträcka verkligen är den bästa redan innan man har gjort en körkostnadskalkyl. Dessutom går det att beräkna kör- och extrakostnader (som exempelvis vägtullar) för den valda körrelationen.