TimoCom visar sig från en helt ny sida

Fraktbörsen utvidgar sin portfölj och det presenteras på mässan IAA Nutzfahrzeuge

Düsseldorf / Hannover, 2012-08-10. Mässor är naturliga lekplatser för innovationer och produktnyheter. Så kommer det även att vara på årets "IAA Nutzfahrzeuge 2012", mässan som äger rum i Hannover mellan 2012-09-20 och 2012-09-27. Denna världsledande mässa för mobilitet, transport och logistik är därför exakt rätt inramning för TimoCom Soft- und Hardware GmbH. Här kommer företaget nämligen att offentliggöra ytterligare en av sina milstolpar.

Tid för något nytt
Som skapare av den marknadsledande frakt- och lastrumsbörsen i Europa, TC Truck&Cargo®, samt den europeiska anbudsplattformen, TC eBid®, behöver inte TimoCom vara blygsamma med sin senaste idé heller. "Vi kommer att presentera något för transport- och logistikbranschen, med vilket vi redan från början är marknadsledande i Europa", meddelar TimoComs Chief Representative Marcel Frings, "Men vi kan naturligtvis inte avslöja vad vi utvecklat innan IAA 2012 officiellt inletts. Bara att branschen behöver det, och att den får det från TimoCom!"

Hemligheten avslöjas på TimoComs officiella presskonferens inför IAA Nutzfahrzeuge. Denna äger rum onsdagen 2012-09-19 kl. 10.30 i sal 17 på Convention Center i Hannover. Mässbesökare kan då själva skapa sig en bild av TimoComs innovation för transport- och logistikbranschen. I monter C 19 i hall 13 kan alla prova denna nyhet, men naturligtvis även de redan etablerade programmen TC eBid® och TC Truck&Cargo®. Det kommer att finnas många datorplatser där intresserade personer med hjälp av TimoCom-medarbetare kan testa programmen live med alla extrafunktioner. Som mässpecial kan alla nya kunder under mässan teckna sig för en fyraveckors kostnadsfri testperiod.

Transportambassadörerna "Die Transportbotschafter" är på plats
Det är inte längre någon hemlighet att TimoCom inlett imagekampanjen "Die Transportbotschafter". Under mottot "Damit wir uns richtig verstehen" (ung. "så att vi verkligen förstår varandra") arbetar vi inom ramen för kampanjen för mer förståelse i trafiken, för att få fram nya talanger i branschen samt för att visa varför vi inte klarar oss utan lastbilar. Även "Die Transportbotschafter" är på IAA Nutzfahrzeuge i Hannover redan från start. De har en egen presentationsplats på utomhusområdet vid monter P32. Här kan man även ta sig en titt i den nästintill legendariska lastbilen TimoTruck. Denna specialbyggda lastbil är kampanjens iögonenfallande reklamskylt som ackompanjerat "Die Transportbotschafter" sedan starten.

Den som inte har tid att besöka mässan kan ta sig en titt på www.timocom.com och www.transportbotschafter.de. Där finns det mer information om alla mässrelevanta ämnen kring TimoCom och transportambassadörerna.