TimoCom utökar TC eMap® med Tracking

Välkänt namn, helt nytt innehåll

Düsseldorf, 2013-04-08. Nytt tillägg från TimoCom Soft- und Hardware GmbH! Den Europaledande frakt- och lastrumsbörsen TC Truck&Cargo® lanserade i slutet av förra året den redan från starten största lagerbörsen i Europa. I juni i år kommer TimoCom nu att offentliggöra nästa innovation. Företaget har helt omarbetat sin rutt- och kalkyleringsmodul TC eMap® och utvidgat den med en spårningsfunktion.

Den till synes lilla utvidgningen kommer vid närmare granskning att visa sig vara en sensation! För första gången kommer uppgifter från olika och normalt sett ej kompatibla telematiksystem att kunna visas på en neutral plattform i TC eMap®. På så sätt kan TimoCom-kunder i framtiden enkelt följa sina egna, men även andra fordon. Tidigare var man tvungen att klicka fram och tillbaka mellan flera portaler eller applikationer men nu har de viktigaste europeiska telematiksystemen sammanfattats på en enda plattform. Även ansträngda och tidskrävande telefonsamtal hör nu till det förflutna.

Komplett lösning för transportbranschen
Med nya TC eMap® har TimoCom äntligen skapat "En produkt för allt". Med sina tre onlineplattformar för spotmarknaden, kontraktsmarknaden och marknaden för lagerytor täcker det Düsseldorf-baserade företaget nu av stora delar av det behov som finns i transportbranschen. Och även i nya TC eMap® döljer sig mycket effektivitet. Jämte spårningslösningen finns de tidigare kostnadsberäknings- och ruttplaneringsmöjligheterna kvar. Detta paket visar tydligt, att den som vill vara effektiv och spara både tid och pengar i transport- och logistikbranschen endast behöver TimoCom.