TimoCom presenterar Europas största lagerbörs

Hitta och erbjud lagerplats på ett enkelt och okomplicerat sätt

Düsseldorf/Hannover, 2012-09-19. TimoCom Soft- und Hardware GmbH har på årets IAA Nutzfahrzeuge-mässa i Hannover presenterat en ny europeisk logistik- och lagerbörs. Lagerbörsen är den logiska utvidgningen av TimoComs portfölj och kompletterar det utbud de hittills haft på spot- och kontraktsmarknaden för vägtransport. Men det är inte allt: Lagerbörsen är intressant även för andra branscher. Det handlar ju trots allt om det största lagerplatsutbudet i Europa – och det måste ju inte tvunget användas av enbart företag från transport- och logistikbranschen.

„Redan från början blir vi marknadsledande i Europa med vår lagerbörs. Vi har lagt ner mycket tid och arbete och kan nu erbjuda våra kunder upp till 30 000- lager och logistikutrymmen", säger Marcel Frings, Chief Representative hos TimoCom. „Men det är som sagt inte allt. Vi utgår ifrån att även företag utanför vår bransch kan utnyttja lagerbörsen och TimoComs europeiska räckvidd."

Systemet är enkelt och effektivt
Lagerbörsen fungerar som en virtuell marknadsplats. Användaren anger sina önskemål, t.ex. lagertyp, storlek eller ort i sökmaskinen och får sedan se en förteckning över lediga lager- och logistikplatser som passar hens sökkriterier. På så sätt kan TimoCom-kunder reagera extra snabbt på eventuella lagerflaskhalsar.
Det hela fungerar naturligtvis även omvänt. De som erbjuder lagerplats matar in sina lediga ytor med all relevant information i börsen, och kan på så sätt enkelt hittas av den som söker. På detta sätt kan man undvika onödiga tomma utrymmen och bättre utnyttja den kapacitet som finns.
Tillsammans med TC Truck&Cargo®, den marknadsledande frakt- och lastrumsbörsen i Europa, samt TC eBid®, plattformen för europeiska anbudsinfordringar för transporter, utgör lagerbörsen ett perfekt totalpaket för mer effektivitet i transport- och logistikbranschen, säger Frings.
Chansen att man hittar en passande lösning i börsen är mycket god. TimoCom öppnar nämligen börsen med upp till 30 000 lagerplatser i 40 europeiska länder! Och detta naturligtvis tillsammans med TimoComs omfattande tjänsteutbud.

Fördelarna i översikt
- Upp till 30 000 lager- och logistikplatser i 40 europeiska länder
- Största utbudet i Europa
- Tillgänglig på 24 språk
- Kostnadsfritt för TimoCom-kunder t.o.m. 31 mars 2013

Kundfördelar i översikt
- Hitta och erbjud passande lager- och logistikplatser i hela Europa
- Minska de onödiga tomma platserna
- Förbättra kapacitetsutnyttjandet
- Reagera flexibelt på flaskhalsar

Mer information om lagerbörsen och TimoCom-produkterna finns på www.timocom.se!