TIMOCOM Logo

JavaScript är inte aktiverad för denna webbläsare.

Alla funktioner från sidan kommer inte att fungera fullt ut. För att optimera användandet och komforten, vänligen aktivera JavaScript i dina Internet-inställningar.

TimoCom matar nu även in erbjudanden över telefon

Fraktbörsföretaget uppgraderar tjänsten TimoCom to go

TIMOCOM Pressmeddelanden – Aktuell information

TimoCom matar nu även in erbjudanden över telefon

Düsseldorf, Tyskland, 2011-08-01. Efter att tjänsten TimoCom to go fått ett positivt mottagande i Europa erbjuder nu TimoCom Soft- und Hardware GmbH sedan den 1 augusti 2011, användarna av frakt- och lastrumsbörsen TC Truck&Cargo®, en praktisk uppgradering. Utöver möjligheten att få information om aktuella frakt- och lastrumserbjudanden per mobiltelefon, kan kunderna nu även ge TimoComs fackspecialister i uppdrag att föra in fordonserbjudanden i börsen.


Många fraktbörsanvändare är väl bekanta med följande situation: Man letar efter passande frakt och har dessutom tidspress, men är inte i närheten av sin dator och har därmed ingen tillgång till onlinebörsen. Just precis vid sådana tillfällen är tjänsten TimoCom to go till stor hjälp. Med denna tjänst får kunderna inte bara information om aktuella frakt- och lastrumserbjudanden per telefon, utan de kan nu även få sina aktuella fordonserbjudanden inmatade i TC Truck&Cargo®. För denna tjänst gäller samma hotline-nummer som tidigare: +49 211 88 26 88 26.


Inmatning av erbjudanden i börsen

Utifrån de instruktioner som kunden angett under telefonsamtalet, matas fordonserbjudandena direkt in i börsen. Fördelen med detta är att detaljerna kring det erbjudna lastutrymmet snabbt blir synliga i programmet för alla potentiella samarbetspartners. För att kunna genomföra detta behöver TimoCom-medarbetarna endast nödvändig information från kunderna, så som önskad rutt och lastbilsbeskrivning. För att kunna kontrollera uppgifterna måste kunderna bara ange sin e-postadress i företagskatalogen TC Profile® eller uppge den för de modersmålstalande experterna under samtalet. På så sätt kan en bekräftelse på uppgifterna för uppdraget skickar per mejl till kunden.


Säker kontroll av användaren

För att TimoComs kunder ska kunna använda sig av denna tjänst under samma stränga säkerhetspolicy som online så måste ett par saker uppfyllas. Innan samtalet börjar måste kunden ha sitt TimoCom-ID och user-ID redo för att kunna identifiera sig. Sedan ringer kunderna till +49 211 88 26 88 26 från sitt godkända mobilnummer. De måste bara se till att mobilnumret är registrerat i TimoComs företagskatalog TC Profile® och att det syns på nummerpresentatörer, dvs. inte är dolt. Chief Representative Marcel Frings kommenterar den uppgraderade tjänsten: "Tack vare att våra fackspecialister matar in fordonserbjudanden i börsen, kan vi hjälpa de kunder som befinner sig ute på vägarna. Våra medarbetare är väl utbildade för att kunna föra in uppgifter på uppdrag av våra kunder. Med hjälp av den omfattande identifieringsprocessen blir de förvissade om att det faktiskt handlar om en av våra kontrollerade och godkända kunder. Och som alltid erbjuder vi TimoCom to go på 24 språk. Vi är därmed den enda leverantören på marknaden som aktivt bekämpar rådande lastrumsbrist."

Presskontakt

Communications

TIMOCOM GmbH

Timocom Platz 1

DE-40699 Erkrath

+49 211 88 26 59 24

Transportlexikon – svar och information omkring temat: „transport“

Jag godkänner att cookies från den här sidan används till analys, personifierat innehåll och reklam.