TimoCom TRUCK & CARGO® online – nu med ännu fler funktioner!

Düsseldorf, Tyskland, 15 mars 2007  -  Snabbare och effektivare – så blir framtidens planering och överblick med hjälp av TimoCom TRUCK & CARGO®  online. Denna marknadsledande frakt- och lastrumsbörs erbjuder sina kunder en skräddarsydd lösning för optimalt kapacitetsutnyttjande – en lösning som nu har ännu fler funktioner!

Sedan 10 år tillbaka ger TimoCom Soft- und Hardware GmbH en konkurrenstyngd transportbransch möjligheten att utnyttja sin kapacitet optimalt och undvika meningslösa tomkörningar. Denna innovativa och intelligenta trafikplanering heter TimoCom TRUCK & CARGO® och är den marknadsledande frakt- och lastrumsbörsen i Europa. TimoComs enorma framgång beror främst på strategin att alltid sätta användarna och deras behov i centrum. Även vid utvecklingen av den senaste programvaran har TimoCom koncentrerat sig på sina kunders behov, och detta har resulterat i den mest uppdaterade fraktbörsen av alla, med otroligt dynamisk planering och översikt – online-versionen av TimoCom TRUCK & CARGO®! Bara den automatiska uppdateringen, de många nya tekniska finesserna eller den förbättrade prestandan frestar Europas speditörer och fraktförare att sadla om till denna nya programvara.

Eftersom TimoCom alltid är på gång vilar företaget inte heller nu på sina lagrar – det är ju trots allt innovation och kvalitet som är företagets motto. Därför ska de som vill få ut så mycket som det bara går av TimoCom TRUCK & CARGO® online slå till nu! Nu finns det program som vi lanserade i september 2006 att tillgå med ännu fler funktioner. Bland dessa förbättrade urvalskriterier finns t.ex.

• optimerad mallhantering (nu t.ex. även visning av endast nya erbjudanden)
  • visning av alla erbjudanden från en leverantör
  • sökning efter upp till 4 påbyggnader (presenning, skåp, jumbo osv.)
  • direktsökning
  • sökning efter upp till 5 relationer samtidigt

För TimoComs kunder betyder dessa nya alternativ att de kan planera ännu mer effektivt i TimoComs ständigt växande pool av erbjudanden som för närvarande omfattar upp till 172 000 dagsaktuella frakt- och lastrumsofferter. Därmed fortsätter TimoCom att följa den ökande tillväxten, och med självförtroende och optimism blickar företaget mot framtiden. Innovativa frakt- och lastrumsbörser som TimoCom TRUCK & CARGO® bidrar redan idag i stor grad till att framtidens transporttrafik utvecklas till att bli snabb och enkel för användarna, samt – viktigast av allt – ekonomisk!