TIMOCOM Logo

JavaScript är inte aktiverad för denna webbläsare.

Alla funktioner från sidan kommer inte att fungera fullt ut. För att optimera användandet och komforten, vänligen aktivera JavaScript i dina Internet-inställningar.

Stora i modebranschen: TimoCom klär upp sig för Meyer & Meyer

Skräddarsydda lösningar övertygade vår 100 000:de användare

TIMOCOM Pressmeddelanden – Aktuell information

Stort grattis till titeln "TimoComs 100 000:de användare" Från vänster: Tim Muke, TimoCom, Dennis Zimmerling, Meyer & Meyer och Gunnar Stüber, Meyer & Meyer

Düsseldorf, 09.01.2014 – Så kan man också förstå mottot "Kläderna gör mannen", tänkte förmodligen Dennis Zimmerling, lovande trafikadminstratör inom speditionsbranschen hos Meyer & Meyer.  För ett tag sedan stod överraskande företrädare från IT-företaget TimoCom vid dörren för att gratulera honom till titeln "TimoComs 100 000:de användare.  Som en av de ledande logistikleverantörerna inom modebranschen satsar Meyer & Meyer inte bara på framgång inom modebranschen, utan också på TC Truck & Cargo®, den marknadsledande frakt- och lastrumsbörsen i Europa.

Optimalt användande av lastrum i hela Europa

Efter att ha blivit stora med mode erbjuder Meyer & Meyer sina kunder full service inom hela sin Supply Chain – allt från råvarulogistik, lagring, bearbetning och plockning till distribution av varor i detaljhandeln. Dennis Zimmerling är på företagets kontor i Osnabrück sedan knappt tre månader tillbaka, ett av 22 kontor som företaget har i Tyskland. Företaget grundades 1902 och har ungefär 2 000 anställda. På sin första arbetsdag fick han direkt uppleva framgång: "Mina kollegor visade mig hur TC Truck&Cargo® fungerade och jag hittade direkt ett frakterbjudande som passade.  Och uppenbarligen har jag samtidigt och utan att veta om det blivit er 100.000:de användare", sa Zimmerling med glädje.  För Gunnar Stüber, chef på Business Process Organisation hos Meyer & Meyer, är det ingen tillfällighet: "Från det att TimoCom grundades 1997 blev vi kund direkt och använder TC Truck&Cargo® som huvudprogram hos alla våra trafikavdelningar.  Tack vare det kan vi på ett optimalt sätt utnyttja våra fordon på spotmarknaden och snabbt och säkert undvika onödiga och kostsamma tomkörningar".  Utöver tillgången till upp till 450 000 frakt- och lastrumserbjudanden kan man vid behov dessutom lägga in egna frakterbjudanden via börsen.  Ser man på det så, är det inte överraskande att mjukvaruföretaget nu äntligen lyckats uppnå 100.000 nöjda användare.

 

Fraktbörs med extrafunktioner

Meyer & Meyer täcker av 40 länder med sin service inom logistikbranschen. När varor inom mode-, men också inom bilindustin dagligen fraktas ett halvt varv runt jordklotet står högsta möjliga kundservice och en specialiserad infrastruktur högt upp på listan. "Med ett så stort ansvar kan vi endast lyckas med hjälp av ett lättanvänt transportmanagementsystem och en stark partner. I den snabba modebranschen där tidsramen mellan de olika kollektionerna blir kortare, blir effektiva extraverktyg därför viktigare och viktigare", säger Stüber. Därför använder sig modelogistikern ibland också av möjligheten till individuell ruttplanering och att beräkna körsträckor med hjälp av TC eMap®, eller rekommendera sina lärlingar att flera gånger dagligen hålla ett öga på TimoComs Transportbarometer, allt för att utveckla ett bra förhandlingsläge i förhållande till marknadspriset.  I framtiden ska samarbetet mellan de båda företagen intensifieras genom en sammankoppling av Meyer & Meyers egna dispositionsmjukvara med frakt- och lastrumsbörsen från TimoCom. Med gränssnittet TC Connect kan fordons- och frakterbjudande från det interna speditionsprogrammet sedan automatiskt överföras till TC Truck&Cargo®

 

Två familjeföretag på väg mot tillväxt

De båda leverantörerna erbjuder sina kunder inte minst ett långvarigt kunnande inom branschen.  För Meyer & Meyer står ny teknologi, en innovativ fordonsflotta, recycling och solenergi i fokus.  Även för TimoCom är detta ansvar viktigt och företaget handlar, med den miljövänliga uppdragsplattform man har, konsekvent för att förbättra miljön.  Företagshälsovård för de anställda och en förtroendefull arbetsmiljö står tillsammans med temat för ökad effektivitet nära varandra.  "Båda företagen investerar i framtiden och visar sina företagsvärderingar för utsidan, det gör deras framgång", förklarar Stüber. Denna trend kommer också Dennis Zimmerling under de kommande tre åren av sin utbildning att få följa.  I ordets rätta bemärkelse kan man säga att han slutligen tagit de skräddarsydda lösningarna från Meyer & Meyer och TimoCom till sig.  

 

Mer information hittar ni på www.timocom.se och www.meyermeyer.de

Presskontakt

Communications

TIMOCOM GmbH

Timocom Platz 1

DE-40699 Erkrath

+49 211 88 26 59 24

Transportlexikon – svar och information omkring temat: „transport“

Jag godkänner att cookies från den här sidan används till analys, personifierat innehåll och reklam.