Spedition Kleyling utnyttjar sin kapacitet optimalt med fraktbörs

Tysk-fransk TimoCom-kund från tidernas begynnelse

Tysk-fransk TimoCom-kund från tidernas begynnelse

Erkrath, 05.01.2015 – När man snabbt måste hitta passande transporterbjudanden går nästan alla vägar via fraktbörsföretaget TimoCom. Detta gäller även för den tysk-franska speditionsfirman Kleyling och deras två juridiskt fristående huvudsäten i Breisach am Rhein och Algolsheim i franska Alsace. Sedan över 13 år har de varit kund hos Europas marknadsledande frakt- och lastrumsbörs och har sedan första stund dragit nytta av potentialen hos onlineplattformen TC Truck&Cargo®. Genom denna hittar medarbetarna otaliga internationella frakt- och lastrumserbjudanden. Som ASTRE-medlem använder de inom fraktbörsen dessutom det europeiska transportförbundets interna börs.

Den franska speditionsfirman Kleyling är ett familjeföretag med över 70 fordon och 42 års erfarenhet från branschen. Utöver luft- och sjöfrakt innehåller produktportfolion ett komplett utbud av internationella transport- och logistiktjänster. För att lastbilarna ska utnyttjas maximalt använder medarbetarna regelbundet de europeiska frakt- och lastrumserbjudandena från TimoCom. Thierry Leidemer, Directeur Général på Kleyling, vet exakt varför han valde denna plattformsleverantör: "TimoCom var på den tiden redan en av våra första frakt- och lastrumsbörser i Tyskland. Dessutom var pris/prestanda-förhållandet bra, vilket gjorde det möjligt för oss att söka och erbjuda fordon inom både det tysktalande området och i hela Europa. Tack vare de många erbjudandena kunde vi etablera oss bättre i Tyskland och Östeuropa och undvika tomkörningar. I egenskap av medlem i ASTRE-gruppen hittar vi numera även snabbt passande erbjudande via den interna börsen inom TC Truck&Cargo®."

Säkerhet ett ytterligare plus

För Leidemer är även säkerheten avgörande: "I vår bransch måste vi reagera direkt och snabbt hitta förtroendefulla affärspartners. Det lyckas vi bäst med hos TimoCom, där leverantörerna och åtkomsten till programvaran kontrolleras. Dessutom finns det där "i värsta fall" en inkassoservice som kan hjälpa oss att driva in utestående fordringar. Denna har vi lyckligtvis ännu inte behövt använda, men det känns tryggt att kunna falla tillbaka på denna service vid behov. Registreringen hos TimoCom bidrar till vår utveckling och skapar förtroende hos våra kunder. Eftersom vi har höga kvalitetskrav är detta även bra för oss i vårt arbete med nya kunder."

Även Chief Representative Marcel Frings på TimoCom gläds åt att man haft en affärsrelation med denna firma så länge: "Företag som Kleyling stärker oss i vår övertygelse att det vi gör är rätt. Vi vill på alla sätt stötta användarna för att göra deras arbetsvardag så enkel som möjligt. Därför erbjuder vi från och med nu även en mobil åtkomst till våra program via en app. Vi vill vara den optimala leverantören för Kleyling även i framtiden."