Nya chanser för TC Truck&Cargo®-kunder.

Düsseldorf, Tyskland, 2009-10-01 – En liten sensation dyker upp inom den europeiska transport- och logistikbranschen. 2009-10-01 ger sig TimoCom Soft- und Hardware GmbH med sin anbudsplattform TC eBid® in på området långfristiga transportavtal. Alla deltagare i transport- och logistikkedjan har här möjlighet att publicera anbudsinfordringar samt att lägga bud. Det innebär att både speditörer, fraktförare och den nya målgruppen med industri- och handelskunder vinner på upplägget.

För att kunna arbeta lönsamt med logistik måste man få fram nya serviceinnovationer som ökar företagares konkurrenskraft på ett målinriktat och varaktigt sätt. Detta är den princip som TimoCom låter komma i första hand. Det bästa exemplet är deras europeiska frakt- och lastrumsbörs TC Truck&Cargo®. Denna börs har på kort tid etablerat sig som marknadsledande i Europa. Nu har en ny, lovande TimoCom-produkt kommit ut på marknaden, nämligen TC eBid®!
Produkten är en anbudsplattform och den logistiska följden av spotmarknadsplattformen TC Truck&Cargo®. Med TC eBid® kommer det ut en produkt på marknaden som kommer att göra affärerna mellan företag och leverantörer med partiella och fulla laster betydligt enklare och mer ekonomiska vad gäller långfristiga avtal. Fördelarna för TC Truck&Cargo®-kunderna är att de nu kan delta i avtalsarbetet och utan kostnad lägga sina bud i TC eBid®! En avsevärd vinst, särskilt i dessa tider. TC Truck&Cargo®-kunder vinner på ett ännu bättre kapacitetsutnyttjande och en högre lönsamhet.

TC eBid®-kunder kan erbjuda ca 30 000 kontrollerade företag i hela Europa långfristiga eller projektbaserade transporterbjudanden. Dessutom får dessa befraktande företag kostnadsfri tillgång till den europeiska transportförteckningen TC Profile® samt kalkyleringsmodulen TC eMap®.

TC eBid® är liksom TC Truck&Cargo® extra användarvänlig och säker och finns på 24 språk. Liksom med TC Truck&Cargo® håller sig TimoCom utanför avtalsutformandet och fungerar endast som teknisk förmedlare. Marcel Frings, chef för Key Account Management och medansvarig för TC eBid®, ser fokuseringen på kundernas behov som den centrala framgångsfaktorn för TimoCom: ”TimoCom kan branschen, TimoCom förstår branschen. Därför känner vi till transportsektorns behov. Med TC eBid® har vi utvecklat ett genomtänkt komplement till vår spotmarknadsplattform TC Truck&Cargo®. Vi ser fram emot att med TC eBid® kunna öppna upp ett nytt affärsområde för våra befintliga stamkunder. Totalt sett erbjuder vi alla parter i transport- och logistiksektorn en ny, effektiv produkt som kommer att optimera och göra affärerna mer effektiva även på den långfristiga transportmarknaden.”

För transport- och logistikbranschen betyder TC eBid® framför allt mer effektivitet, transparens och produktivitet. För TimoCom är den nya produkten en milstolpe i företagarutvecklingen!