Nu kan du få information om frakt- och lastrumserbjudanden via mobilen!

Nyhet – TimoCom erbjuder nu den kostnadsfria tjänsten "TimoCom to go"!

Sedan 2011-04-05 erbjuder TimoCom Soft- und Hardware GmbH sina användare av frakt- och lastrumsbörsen TC Truck&Cargo® den nya tjänsten "TimoCom to go". Här kan användarna få information om aktuella frakt- och lastrumserbjudanden via mobiltelefonen, oavsett var de är. Efter att denna tjänst fått ett positivt mottagande på den tjeckiska marknaden utvidgas den nu till hela Europa.

Vem har inte råkat ut för en situation där man snabbt måste hitta passande frakt, men inte haft tillgång till i TC Truck&Cargo® och därmed inte kunnat logga in i programmet? Just i sådana fall får nu TimoComs kunder via ett kundtjänstnummer information om aktuella frakt- och lastrumserbjudanden av våra modersmålstalande branschexperter.

Säker användarkontroll är möjlig även utan dator

För att TimoComs kunder ska kunna använda sig av denna tjänst under samma stränga säkerhetspolicy som online så måste ett par saker uppfyllas: Först och främst måste de ha sitt TimoCom-ID och användar-ID tillgängliga. Sedan ringer våra kunder till +49 211 88 26 88 26 från sitt godkända mobilnummer. De måste bara se till att mobilnumret syns på nummerpresentatörer, alltså inte är dolt, och att det är registrerat i TimoComs företagskatalog TC Profile®. Efter en kort kontroll av kundens uppgifter står modersmålstalande branschpersonal till hans/hennes förfogande. Marknadsföringschef Christof Thesinga kommenterar nyheten: "Oavsett vilken situation våra kunder befinner sig i, så är service är det viktigaste för oss. Även vid denna nya möjlighet är det viktigt för oss att snabbt och säkert kunna besvara kundernas förfrågningar om aktuella frakt- och lastrumserbjudanden på deras modersmål. Som vanligt erbjuder vi våra kunder denna tjänst på 24 europeiska språk – och det helt utan kostnad. Tack vare TimoCom Assist, vår inkassoservice, och nu även "TimoCom to go" har våra användare en klar fördel."