Med TimoCom är kurir-, express- och pakettransport-branschen ännu effektivare!

Düsseldorf, Tyskland 2009-06-17 – TimoCom Soft- und Hardware GmbH presenterar en ny och kostnadsfri funktion för kurir-, express- och pakettransportbranschen.

Kundorienterade innovationer för transportbranschen är sedan 12 år tillbaka en pålitlig framgångskälla för Düsseldorfföretaget TimoCom. Tack vare deras marknadsledande frakt- och lastrumsbörs TimoCom TRUCK & CARGO® drar ca 75 000 användare från 44 europeiska länder nytta av upp till 230 000 dagsaktuella frakt- och lastrumserbjudanden.

Detta effektiva och användarvänliga program har nu utvidgats med praktiska erbjudanden för kurir-, express- och paketleverantörer-proffs: med en funktion som tack vare extra inmatningsfält inte bara gör arbetet betydligt enklare för alla expressgodsleverantörer utan även bekvämare och mer effektivt. Vid fraktinmatningen kan man nu ange exakta last- och lossningstider respektive detaljerade uppgifter om klockslag. Utöver möjligheten att ange önskade tider kan erbjudanden också markeras som extraturer. På andra sidan av fraktöversikten kan användaren välja ett extrafält för extraturer och låta filtrera erbjudandena utifrån detta. De är verkliga fördelar för användaren, med vilka TimoCom fortsätter att profilera sig som kvalificerad partner för denna bransch.

Andreas Möllenbeck, Business Unit Director på TimoCom, gläder sig åt nyheterna och lyfter fram det interna idéarbetet som en särskild fördel för TimoCom: ”Utöver kundorientering och internationell inriktning har vårt företag en särskild konkurrensfördel i vår innovationsförmåga. Den nya funktionen är ett bra exempel på detta.” Även för framtiden lovar Möllenbeck fler nyheter: ”Våra kunder kan vara säkra på att TimoCom även i framtiden kommer att ha många nya attraktiva erbjudanden att presentera.”