Logistikföretaget Militzer & Münch satsar på TimoCom

Koppla samman alla världar

Vid nätverkande och digitalisering litar logistikföretaget Militzer & Münch på Europas största transportplattform TimoCom

Erkrath, Tyskland, 02-02-2017 – Europas största transportplattform TimoCom är inte bara känd för att på ett effektivt sätt föra samman frakt och lastrum, utan även för att förenkla sina kunders nätverkande och digitala arbete. Dessa fördelar använder även det internationella logistikföretaget Militzer & Münch.

Sedan över 10 år arbetar logistikföretaget Militzer & Münch tillsammans med Europas största transportplattform TimoCom. "Med TimoCom har vi en pålitlig partner vid vår sida som stöttar oss i vårt dagliga arbete med vägtransport", förklarar Tom Rosman, VD för M&M Militzer & Münch GmbH. Tack vare TimoComs gränssnitt TC Connect kopplades nyligen det egna transportmanagementsystemet ihop med transportplattformen så att erbjudanden nu automatiskt överförs till frakt- och lastrumsbörsen. "Genom integrering av vår transportplaneringsprogram kunde vi snabbt se att vi inte bara sparade mycket tid utan även att arbetsprocesserna underlättades. Ytterligare en optimering är för oss upp- och nedladdningsfunktionen för dokument på transportplattformen. Vi uppmanar alla våra affärspartners att ladda upp de oftast använda dokumenten så att vi alltid har direkt åtkomst till dem. Det besparar oss ett antal arbetssteg och banar väg för ett mer digitalt och framför allt pappersfritt arbete. Medveten resurshantering gäller på alla våra arbetsplatser", fortsätter Rosman.

Nätverkande över gränserna

Logistikföretaget med säte i St. Gallen har ca 2 000 medarbetare vid ca 100 egna filialer i ca 30 länder. Utöver de egna filialerna består det enorma Militzer & Münch-nätverket även av utvalda samarbetspartners som företaget använder sig av för att lägga ut uppdrag. Där möts mängder av språk och kulturer. För att förena alla här har TimoCom skapat en exklusiv sluten användargrupp för företaget, med vilken uppdragsfördelningen och informationsutbytet styrs utan problem. Principen är enkel: Gruppmedlemmarna lägger ut sina erbjudanden, och endast Militzer & Münch-filialerna har åtkomst till dem. Efter att en fastställd frist löpt ut syns dessa även för kretsen av utvalda företag. På så sätt kan Militzer & Münch avbilda det egna internationella företagsnätverket på TimoComs plattform och därmed koppla samman alla världar.