Kvalitet man kan vara stolt över

Düsseldorf, 2010-06-17. BMEnet, ett dotterbolag till det tyska förbundet för materialekonomi, inköp och logistik (Bundesverband Materialwirtschaft, Ein-kauf und Logistik e.V.) har tilldelat TimoCom Soft- und Hardware GmbH en utmärkelse för anbudsinfordringsplattformen TC eBid®. BMEnet GmbH tilldelar dess kvalitetsmärke, som orienteringshjälp för företag, till programvaror som erbjuder integrativa lösningar för optimering av inköp och försäljning. Kvalitetsmärket står för kontrollerad kvalitet, marknadstransparens och investeringssäkerhet vid val av programvarusystem. TC eBid® erbjuder planeringssäkerhet genom långfristiga transportavtal och är ett utmärkt instrument vid fastställning av marknadspriset för transporter.

BME grundades 1954 och har 7 500 medlemmar som omfattar både små och stora företag. Som nätverksskapande förbund främjar BME erfarenhetsutbyte mellan företag och vetenskap, både på inköps- och leverantörssidan. BME's dotterbolag BMEnet GmbH, tilldelar kvalitetsstämpeln för Software eSourcing, eSourcing/IT-leverantörer, ka-talogmanagement, Desktop Purchasing, ePlacering, avtalsmanagement och Content Management. Nu profiterar även TimoCom av ett sådant kvalitetsmärke. Andreas Richter, produktchef på BME, säger följande om fördelarna med TC eBid®: "TimoComs webbaserade plattform sänker bearbetningskostnaderna med hjälp av en hög standardisering och en enkel, genomtänkt användarvägledning. Dessutom finns det en omfattande pool med förhandsgranskade transportleverantörer som ökar marknadens överskådlighet. TC eBid® bidrar till en solid pristransparens och ett upprätthållande av marknadspriser inom transportsektorn."

Kvalitetsstämpel ger konkurrensfördelar

För TimoCom är utmärkelsen till stor fördel eftersom kunder ofta föredrar certifierade produkter framför icke certifierade produkter. Omvänt kan även TimoCom påvisa sin programvaras kvalitet eftersom testet bygger på standardiserade och neutrala kriterier. Marcel Frings, Chief Representative hos TimoCom om utmärkelsen: "Vi är stolta över att kunna styrka denna "kontrollerade kvalitet" inför våra kunder och gläder oss att BME sett potentialen i våra produkter. TC eBid® hjälper alla delaktiga parter som har med optimering av transportanbudsinfordringar att göra och förenklar affärsprocesserna mellan transportbranschen och transportköpare. Slutligen gör programmet affärerna produktivare, överskådligare och säkerställer besparingar av bearbetningskostnader."