IAA: TimoComs lagerbörs hjälper dig att hyra ut ditt lager

Vid monter nummer två presenterade transportambassadörerna sin imagekampanj

IAA: TimoComs lagerbörs hjälper dig att hyra ut ditt lager

Düsseldorf / Hannover, 2012-09-28. På årets IAA Nutzfahrzeuge i Hannover hade TimoCom, leverantören av den marknadsledande frakt- och lastrumsbörsen TC Truck&Cargo® och anbudsplattformen TC eBid®, ett nytt ess i rockärmen: den största lagerbörsen som står att finna i Europa. Tack vare den webbaserade plattformen kan företag i framtiden undvika tomma lagerplatser och reagera snabbare på kapacitetsflaskhalsar. Vid mässmonter nummer två visade företaget med sin kampanj "Die Transportbotschafter" resultatet för de första 111 dagarna och presenterade också framtida projekt.

TimoCom hade trissat upp spänningen inför Europas största transport- och logistikmässa: IAA, och till slut avslöjade de hemligheten på en presskonferens. Den europeiska lager- och logistikbörsen, med erbjudanden om upp till 30 000 lagerytor i 40 europeiska länder, hjälper till att minska mängden tomma lagerplatser och att förbättra kapacitetsutnyttjandet.

Hitta och erbjud lagerplats – Snabbt och enkelt
Lagerbörsens särskilda fördelar är dess storlek, mängden europeiska erbjudanden och de enkla sökmöjligheterna. Med ett par få klick i programmet kan de som söker enkelt hitta lediga lager- och logistikytor som passar deras behov. Omvänt fungerar det likadant. Vill man erbjuda lagerplats kan man mata in lediga ytor med all relevant information i börsen och förbättrar på så sätt sina chanser att komma i kontakt med någon som söker lager.

Transportambassadörerna presenterar de första resultaten
Även transportambassadörerna "die Transportbotschafter" hade tagit sig till Hannover med lastbilen TimoTruck. I en egen mässmonter på utomhusområdet presenterade de resultatet för de första 111 dagarna av sin kampanj "Die Transportbotschafter". Utöver "Hand in Hand durchs Land" (Hand i hand genom landet) och "Leben ohne LKW" (Ett liv utan lastbilar) presenterade de nya projekt. Till exempel ville de i framtiden göra logistikbranschen mer attraktiv för ungdomar och arbeta för säkerheten för unga i trafiken.

Mer information om lagerbörsen, transportambassadörerna och TimoComs produkter hittar du på www.timocom.se och www.transportbotschafter.de.