Give me five! Läsarna utser åter TimoCom till "Bästa varumärke"

Utmärkelsen höjer företagets värde och innebär fördelar för användarna

Priset "Bästa varumärke"

Düsseldorf, 9/7 2013. Det är ett välkänt faktum att kunderna gör varumärket. Det gäller även transportbranschens "Bästa varumärke", som nyligen utsågs av läsarna av de tyska facktidskrifterna Lastauto omnibus, Trans aktuell och FERNFAHRER. Tidigare år har TimoCom tagit plats på prispallen bredvid branschjättar som Michelin, Mercedes och Schmitz Cargobull. Och 2013, för femte året i rad, går priset för bästa varumärke i kategorin fraktbörser åter till gänget från Düsseldorf.

Om varumärket utgör en väsentlig del av ett företags värde kan intressenterna bakom Europas marknadsledande fraktbörs TC Truck&Cargo® räkna med ett rejält uppsving över en natt. Kvällen den artonde juni mottog nämligen Marketing Director Christof Thesinga, som representant för företaget, priset för bästa fraktbörs 2013. "Utmärkelsen speglar lojaliteten hos våra kunder. Priset är inte bara bra för vår image, utan även en fjäder i hatten för alla användare som gör affärer via våra plattformar", förklarar Christof Thesinga glatt.

Bästa varumärke – morot, inte en lagerkrans

Priset har instiftats av det tyska förlaget ETM som ett sätt att premiera utveckling av innovativa produkter och tjänster som underlättar och effektiviserar det dagliga arbetet inom företag i transportbranschen. Först i början av juni kom TimoCom igång med den nya, integrerade spårningslösningen TC eMap®.

"Det roliga är att priset för Bästa varumärke utses direkt av läsarna, som alltså har valt oss utifrån sina erfarenheter av sökfunktionen för lastbilar och fraktförmedlingen via vår plattform. Bättre kvalitetsstämpel finns inte. Det är helt enkelt bästa tänkbara reklam", betonar marknadsföringschefen. Det medelstora företaget ser dock trofén som morot snarare än lagerkrans och tror att den kan sporra till nya insatser för att fortsätta erbjuda tjänster av samma höga kvalitet samt förbättra och utöka processerna i systemet ytterligare.