Företagets positiva utveckling under 2007 håller i sig på alla områden

Düsseldorf, 18 juni 2008 – Den stadiga tillväxten inom TimoCom Soft- und Hardware GmbH återspeglas i imponerande siffror. Man har uppnått en tydlig ökning på alla affärsområden såväl för verksamhetsåret 2007 som för innevarande år hittills. Resultaten är genomgående positiva och visar att företaget har slagit in på en långsiktigt framgångsrik väg.

Ökad omsättning, fler kunder, större personalstyrka och kraftigt stigande börsvolym – den globala frakt- och lastrumsbörsen TimoCom TRUCK & CARGO® kan visa upp tydliga framgångar. Enbart omsättningsökningen det senaste året är imponerande: Under år 2007 uppnådde företaget en omsättning på 30,9 miljoner euro, vilket motsvarar en ökning från föregående år med hela 33 procent. Även antalet stamkunder steg avsevärt också under år 2007 och parallellt med detta utökade TimoCom dessutom utbudet av frakt- och lastrumserbjudanden markant.

Innevarande verksamhetsår visar att Europas marknadsledande aktör kan upprepa framgångarna från förra året även under 2008. Under årets första kvartal ökade antalet kunder med 4,4 procent, trots att man hade sett en positiv utveckling på det här området redan under 2007. Totalvolymen på börsen steg också och tillväxten för årets tre första månader slutade på plus 14,2 procent jämfört med motsvarande period under förra året. Till stor glädje har man också kunnat utöka antalet medarbetare: För närvarande har företaget ca 180 anställda, vilket är en ökning med 16,7 procent jämfört med föregående år. Det här är en tydlig positiv trend och bekräftar även synen att TimoCom skapar nya arbetstillfällen.

Bakom företagets framgångar ligger framför allt den mycket höga kvalitetsstandarden, utbudet av frakt- och lastrumserbjudanden samt börsens tillförlitlighet. Dessutom tillämpar företaget en överskådlig prismodell och inför med jämna mellanrum nya funktioner, som till exempel transportregistret TC Profile®. "TimoCom kommer att utöka sitt tjänsteutbud och utveckla nya produkter i enlighet med kundernas behov", kommenterar Andreas Möllenbeck, som har titeln Business Unit Director Sales och ser optimistiskt på årets andra hälft.
Det ser alltså ut som om företaget har stora möjligheter att utöka och befästa framgångarna på lång sikt – eftersom tillväxtkurvan pekar stadigt uppåt.