Ett jubileum som ger anledning till eftertanke

Düsseldorf den 28 juni 2007 –TimoCom Soft- und Hardware GmbH kan nu blicka tillbaka på 10 framgångsrika år! Under denna tid har företaget etablerat sig och utvecklats i snabb takt, från den blygsamma starten till dagens medelstora företag. Även framtiden ser mycket lovande ut för TimoCom: Den nya online-versionen av frakt- und lastkapacitetsbörsen TimoCom TRUCK & CARGO® är marknadsledande i hela Europa! Dessutom bevisar introduktionen av nya idéer och produkter att företaget arbetar vidare med bibehållen kraft och framåtanda.

Ut med fullastad lastbil – återresa utan last på flaket. Detta är en mardröm för alla som ansvarar för transportverksamhet och som ju vet att ”tomkörning” är oekonomisk, ineffektiv och medför onödig belastning på miljön! För att det inte skall gå så långt gick ett antal experter på databehandling och speditörer med många års erfarenhet samman, för att ”i rättan tid“ omsätta en lysande idé till verklighet: Uppgiften var att utveckla en software, som gör att balans mellan tillgång och efterfrågan på frakter och lastrumskapacitet förvandlas från ett önsketänkande till en realitet. Detta blev upprinnelsen till TimoCom TRUCK & CARGO® - den för närvarande marknadsledande frakt- och lastkapacitetsbörsen i Europa,

Sedan marknadsintroduktionen av TimoCom TRUCK & CARGO®  kan TimoCom se tillbaka på en fantastisk framgångshistoria! Efter 10 år har företaget nu 148 anställda och redovisade för år 2006 en omsättning på 23,3 miljoner €!
I nuläget utnyttjar 67.000 användare från totalt 44 länder i Europa detta effektiva verktyg och matar dagligen in upp till ca. 172.000 erbjudanden om frakt- och lastutrymmeskapacitet i systemet – med tendens till fortsatt tillväxt!

Jens Thiermann, verkställande direktör för TimoCom Soft- und Hardware GmbH, konstaterar: ”Detta jubileum tydliggör för oss att vår strategi, att alltid sätta kunden i centrum för våra ansträngningar, är rätt. Vi är alltid öppna för förslag från användarna av våra tjänster! Som en konsekvens av detta får kunderna ”skräddarsydda“ lösningar för sina individuella behov, vilket gör att deras kapacitet kan utnyttjas snabbare och effektivare!“

Som marknadsledande kan TimoCom inte längre tänkas bort från transportsektorn. Eftersom Europa hela tiden ”trycks samman” allt mer blir trafiken också intensivare, och detta gör att modern transportteknik blir allt viktigare. TimoCom kommer också i fortsättningen av vara föregångare inom detta område och har ambitioner att ytterligare öka försprånget till konkurrenterna.
Jens Thiermann igen: ”Vi befinner oss i ständig rörelse och är perfekt positionerade på marknaden för att framgångsrikt kunna fortsätta på den inslagna kursen, som leder till ökad tillväxt.