Ökat antal träffar med ny funktion i fraktbörsen

Düsseldorf, 15.08.2008 – Effektiva hjälpmedel är A och O för en lyckad disposition. Därför satsar experterna allt på att kontinuerligt förbättra frakt- och lastrumsbörsen TimoCom TRUCK & CARGO®. TimoCom Soft- und Hardware GmbH presenterar sin senaste nyhet på mässan ”IAA Nutzfahrzeuge” (nyttofordon) 25.09.–02.10.2008 i Hannover.

När den internationella nyttofordon-mässan slår upp sina dörrar för 62:a gången i slutet av september räknar man med många framgångsorienterade företagare. Speditörer och fraktförare från hela Europa har här möjlighet att få en överblick över trenderna i branschen. Ett besök hos den marknadsledande frakt- och lastrumsbörsen lönar alltid. För den som ännu inte känner till programmet TimoCom TRUCK & CARGO® kan nu intensivt bekanta sig med dess funktionssätt. Och den som redan är TimoCom-kund kan se fram emot att få veta hur dispositionen kan optimeras ytterligare.

IAA-nyhet från TimoCom: Områdessökningen. I monter B 64 i hall 13 presenterar företaget en ny funktion i fraktbörsen. På tolv datorer kan intresserade online ta reda på hur de med hjälp av områdessökningen snabbare kan hitta ortsspecifika erbjudanden. Och hur går detta till? Med den nya applikationen kan kunder utöka frakt- och lastbilssökningen till ett visst område. Erbjudanden i en omkrets på upp till 200 km runt de valda postnumren för start- och målort visas i träfflistan – beroende på individuella användarparametrar.

Detta är en mycket lovande modul inte bara för användare på orter som angränsar till andra länder!

Speditörer och fraktförare som också i framtiden vill ligga ett stort steg före sina konkurrenter får inte missa TimoCom-presentationen i Hannover. Direkt på plats finns också möjlighet att beställa en kostnadsfri testperiod på fyra veckor. Under den här testperioden kan speditionsföretag i alla europeiska länder prova på frakt- och lastrumsbörsen; programmet med alla funktionerna kan användas i reell drift utan att binda sig.

Den som inte kan passa in ett personligt besök i TimoComs monter på ”IAA Nutzfahrzeuge” hittar på hemsidan www.timocom.com intressant information om ”nummer 1” bland frakt- och lastrumsbörsar.